سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الا بذکرالله تطمئن القلوب

بیابا هم لحظه های ناب بودن توی دنیا رو احساس کنیم، لحظه های سر شار از عطر زیستن ،نفس کشیدن،دیدن طلوع خورشیددر یک صبح بهاری،ترنم خوش قطره های بارون توی جنگل ودشت، بوییدن گل محبوبه شب در بهار،ارامش ساحل دریا با موج های بلند وکوتاه ،نوازش نسیم با عطر شکوفه بهار نارنج،دیدن چهره معصوم بچه ها که مثل فرشته ها می خوابن.

وقت تنگه به دنیا نگاه کن تا می تونی لذت ببر زندگی کن ولی دل نبند به هیچ چیز دنیا دل نبند.

به راستی زندگی ما انسان ها مملو از نعمت های ریز ودر شتی است که تفکر در مورد اون ها به خودی خود می تونه مهم ،قابل توجه وعبرت انگیز وتلنگری به وجدان خفته ما باشه .چه بسیار نعمت هایی که اشکار وهویدا وبسیاری هم پنهان ونهان اند.

ایا شما مردم (به حس)مشاهده نمی کنید که خدا انواع موجوداتی که در اسمان ها وزمین است برای شما مسخر کرده ونعمت های ظاهر و باطن را برای شما فروان فرموده . برخی از مردم بی خبر از کتاب حق از روی جهل وگمراهی در دین خدا مجادله می کنند.(لقمان20)

مهم اینه که استفاده از این نعمت ها در راستای رسیدن به اهداف وا لاتری باشه:سعاددتمند شدن در دار بقا ،سرایی همیشگی ودائمی.

ای قوم! زندگانی دنیا متاع نا چیزی بیش نیست وسرای اخرت منز لگاه ابدی وحیات جاودانی است.(مومن39)

در واقع باید بدونیم که دنیا وتموم اون چیه که در اون وجود داره ابزاری برای  یک بازی بچگانه است.

زندگی ،سفری است کوتاه در یک اقامتگاه با امکاناتی موقت وعاریه که در اختیار ما قرار داده شده فقط برای چند روز .بسیار کوتاه واندک که نه دوامی ونه بقایی داره ،لحظاتی زود گذر،همراه با انواع دردسر.

 


نوشته شده در چهارشنبه 86/12/1ساعت 7:53 عصر توسط فرشته| نظرات ( ) |